قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

قرآن در کامپیوتر

دانلود نرم افزار های قرآنی یه صورت رایگان

پاک کردن دیسک سخت

پاک کردن دیسک سخت

همچنان که پرونده ها و پوشه ها را افزوده و حذف می کنید، اطلاعات ذخیره شده در دیسک سخت رایانه شما ممکن است چند تکه شود. بجای اینکه داده ها یک فضای تکی ممتد را اشغال کنند در بخشهای کوچکی در سکتورهای مختلف ذخیره می شوند. این چند تکه شدن می تواند عملکرد رایانه را کند نماید چرا که باز کردن و دسترسی به پرونده ها زمان بیشتری می گیرد.

می توانید از "یک تکه سازی دیسک Windows" برای یکی کردن پرونده ها و پوشه هایتان استفاده کنید. بر اساس اندازه و شرایط دیسک، یک تکه سازی ممکن است چندین دقیقه تا نیم ساعت و یا بیشتر وقت بگیرد.

 

بایستی به عنوان مدیر سیستم یا یک عضو گروه مدیریت وارد شده باشید تا بتوانید این کار را تکمیل کنید.

  1. بر روی آغاز کلیک کنید، به همه برنامه ها اشاره نموده، به برنامه های کمکی اشاره نمایید و به ابزار سیستم اشاره کنید و سپس بر روی یک تکه ساز دیسک کلیک کنید.
  2. (اگر چندین پارتیشن (قسمت) یا درایو سخت دارید) بر روی دیسکی که می خواهید آنالیز کنید کلیک کنید و سپس بر روی تحلیل کردن کلیک کنید.

    وقتی "یک تکه سازی دیسک" آنالیز دیسک را به اتمام رسانید، نتیجه تحلیل را نمایش می دهد و می گوید که آیا به یک تکه سازی دیسک نیاز دارید یا خیر.

  3. اگر تصمیم به یک تکه سازی گرفتید، بر روی یک تکه ساختن کلیک کنید.

 یادداشتها

  • قبل از شروع به یک تکه سازی بایستی حداقل 15 درصد فضای خالی در دیسک داشته باشید. "یک تکه ساز دیسک" از آن فضای اضافی برای مرتب کردن تکه های پرونده استفاده می کند. اگر فضای مناسب ندارید، برخی از پرونده های غیر ضروری را حذف کنید یا آنها را به دیسک دیگری منتقل کنید.
  • شما تنها یک پارتیشن (قسمت) را می توانید در یک زمان آنالیز یا یک تکه سازی کنید.
  • می توانید بر روی مشاهده گزارش کلیک کنید تا گزارش تحلیلی را مشاهده کنید که اطلاعات بیشتر و فهرستی از پرونده های چند تکه شده در اختیارتان قرار می دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد